Blog

10.10.2019
#HowTo

#HowTo: Jak wykorzystać dynamiczne listy w promocji?

#HowTo: Jak wykorzystać dynamiczne listy w promocji?

Dynamiczne listy to innowacyjne rozwiązanie, które za pomocą kilku prostych funkcjonalności, może ułatwić pracę wielu marketerom i specjalistom ds. e-commerce. Dowiedz się czym są i jak efektywnie możesz wykorzystać je w akcjach promocyjnych.

 

Czym są listy dynamiczne i jak różnią się od standardowej listy produktowej? To nowatorskie rozwiązanie, które pozwala tworzyć listy artykułów w sposób dowolny. Nie są one określone żadną kategorią. Mogą być natomiast zależne od ceny, dostępności czy statusu. Gdy cena produktu zmieni się, produkt automatycznie wypadnie z listy lub wprost przeciwnie - nowo dodany artykuł do sklepu spełniający kryteria dynamicznej listy trafi na nią.

 

Przykład: Chcesz pokazać wszystkie produkty do ceny 15 złotych? Przejdź do Katalog → Dynamiczne listy i podczas tworzenia listy zaznacz filtr “Cena od - do”. Ustaw cenę w przedziale 15 zł. W miejscu, gdzie użyjesz listy wyświetlą się produkty spełniające to kryterium. Jeśli cena którejś pozycji wzrośnie i przekroczy ten próg, przestanie pojawiać się w wybranym miejscu.

Lista dynamiczna w sklepie selkar.pl

 

W efekcie pozwala to na łączenie ze sobą praktycznie każdego towaru w sklepie w listy promocyjne o określonych wartościach. Ponieważ zbliża się okres świąteczny, pokażemy dziś jak wykorzystać potencjał list dynamicznych w Twoim sklepie internetowym.

 

Gdzie wykorzystać dynamiczne listy do promocji? 5 pomysłów dla sklepu!

Dynamiczne listy mogą być wykorzystywane między innymi do tworzenia w zasadzie każdego rodzaju promocji. Mogą być tworzone na podstawie ceny, dowolnego atrybutu, kategorii, producenta, tego czy są nowością lub zapowiedzią oraz statusu dostępności. To daje dużą możliwość ich personalizacji i docierania do odbiorców z produktami, które ich interesują. A jak wiadomo, zindywidualizowane oferty są obecnie must have każdego e-biznesu. Za pomocą dynamicznych list można stworzyć dosłownie dowolne kategorie produktowe np. powiązane z kolekcją lub okazją.

 

1) Landing page z promocją

Jednym z pomysłów jest landing page, który ma za zadanie zaprezentować wyprzedaż np. letnich sukienek. W kategoriach zaznaczamy podkategorie ubrań, które będą wyświetlane. Możemy również dodać atrybuty np. cena, producent, rozmiar czy kolor.

 

 

Efektem jest landing, który zawiera utworzoną przez nas dynamiczną listę tak jak na poniższym przykładzie. Landing możesz podlinkować pod banerem na stronie głównej sklepu czy promować bezpośrednio w social media.

 

Lista dynamiczna w sklepie Preorder.pl

Strona główna - polecane produkty

Możesz również zaimplementować dynamiczną listę jako produkty Polecane czy Bestsellery na stronie głównej. Dlaczego warto? W ten sposób lepiej kontrolujesz jakie produkty wyświetlają się tuż po wejściu do sklepu. Możesz określić ich cenę (np. aby wyświetlały się tylko produkty powyżej danej kwoty) lub kategorię.

 

Pop-up z produktami na stronie głównej

W AtomStore bardzo łatwo połączysz listę dynamiczna z pop-upem (widget). Jeżeli chcesz poinformować użytkowników o specjalnej wyprzedaży, możesz to zrobić za pomocą pop-up’u. Ten element strony może wyświetlać się w określonych dniach (np. środowa wyprzedaż, tydzień wyprzedaży niczym SmartWeek na Allegro).

 

 

Pomysłów jest bardzo wiele, a jedyne co musisz zrobić to:

1) Ustaw listę dynamiczną

 

2) Przejdź do Marketing → Automation → Widgety → Widgety własne → Dodaj.

 

3) Wprowadź informacje, jak nazwa, daty oraz ilość i częstotliwość wyświetlania pop-up’u.

 

4) Na końcu przygotuj baner graficzny. Możesz wgrać zdjęcie, dodać napisy, zmienić font itp. Aby dodać dynamiczną listę, kliknij ikonę zaznaczoną poniżej. Następnie wybierz dynamiczną listę oraz ilość produktów, które mają się wyświetlać. Na końcu zapisz widget. Możesz go przetestować w przeglądarce w widoku incognito. 

 

 

Drugi produkt z innej kategorii taniej, czyli promocje wiązane za pomocą listy dynamicznej

Koncepcja promocji wiązanych spodoba Ci się na pewno! Jest bardzo prosta do włączenia i pozwala tworzyć naprawdę ciekawe łączone oferty. W skrócie: promocje wiązane pozwalają tworzyć złożone promocje na określone produkty bądź kategorie.

 

Przykład: Tworzymy nową promocję wiązaną: dodanie do koszyka produktów z listy dynamicznej X (np. butów trekkingowych) spowoduje, że gdy w koszyku znajduje się również z listy dynamicznej Y (np. kaski), klient otrzyma ustalony przez nas rabat procentowy.

Dodając produkt z listy bazowej, w koszyku pojawi się komunikat o powiązanej promocji, a także linki do kategorii z rabatowanymi produktami.

 

 

Włączenie promocji wiązanej jest bardzo proste. Na początek, należy stworzyć dwie listy dynamiczne (Katalog → Dynamiczne listy). Następnie przejdź do modułu Marketing → Promocje → Wiązane. Określ datę obowiązywania promocji, wybierz listę produktów bazowych (czyli tych, które aktywują ofertę), a następnie listę produktu rabatowanego (na które naliczać będzie się zniżka). Na końcu określ wysokość rabatu. Kliknij “Zapisz”, promocja jest aktywna (lub zaplanowana).

 

 

PROTIP: Jak przyspieszyć dodawania promocji na kategorie, producentów lub poszczególne atrybuty produktów?

 

Wykorzystaj funkcję Promocje automatyczne. W module Marketing → Promocje → Automatyczne dodaj nową promocję, która obejmie produkty z wybranej listy dynamicznej. Funkcja przydatna w sytuacji, gdy zamiast dodawać promocję ręcznie na każdym produkcie (lub za pomocą operacji grupowych), możesz objąć danym rabatem całą kategorię artykułów i ustawić czas trwania akcji. Bardzo wygodne i przyspieszające pracę narzędzie.

 

Dedykowany promocyjny newsletter z kuponem

Jeżeli budujesz bazę subskrybentów newslettera, możesz tworzyć dla nich specjalne promocje. Dzięki dynamicznym listom zrobisz to po prostu szybciej. Jednym z pomysłów nagrodzenia lojalnych klientów może być wysłanie im jednorazowego kuponu rabatowego na nowości w Twoim sklepie.

 

1) Na początek przejdź do Katalog → Listy dynamiczne i stwórz listę, która będzie obejmowała wybrany asortyment, a także miała oznaczenie “Nowość”.

 

2) Następnie przejdź do modułu Marketing → Kupony → Dodaj kupon. W sekcji określenia listy produktów, których ma dotyczyć kupon wybierz zakładkę “Wybierz dynamiczną listę produktów”. Następnie zaznacz opcję “Wygeneruj kody kuponu: automatycznie - przy wysyłce newsletter”.

 

3) Przejdź do Marketing → Newsletter → Stwórz nowy. W opcji “Dołącz kupon” wybierz stworzony wcześniej kupon. Możesz też załączyć część produktów objętych zniżką poprzez grupę produktów (Wybór automatyczny → Lista dynamiczna lub dodać je ręcznie).

 

Zobacz video, jak stworzyć i wysłać newsletter w AtomStore

 Zobacz

Listy dynamiczne to unikalna cecha systemu AtomStore, która wykorzystywać można na wiele sposobów, nie tylko w promocji. Warto jednak skorzystać z ich możliwości ze względu na zbliżający się gorący sprzedażowy - Black Friday oraz okres świąteczny. Wykorzystywanie tego narzędzia przyczyni się do zwiększenia efektywności Twojej pracy oraz ułatwi zarządzanie promocjami w Twoim sklepie online.

 

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab