Blog

09.10.2019
Funkcje

Automatyczne personalizowane promocje w systemie B2B

Automatyczne personalizowane promocje w systemie B2B

W kwietniu w systemie AtomStore dla B2B wprowadziliśmy możliwość targetowania promocji do klienta, grupy lub segmentu klientów. Funkcja doczekała się rozszerzenia na promocje automatyczne. Na czym to polega? Wyjaśniamy!

 

Prowadząc biznes B2B, możesz oferować swoim klientom nie tylko indywidualne cennik, ale również indywidualne promocje ograniczone czasowo. W rozwiązaniu od AtomStore nie musisz jednak włączać promocji dla wszystkich użytkowników - możesz wybierać do kogo chcesz ją skierować. Do wyboru masz aż trzy możliwości:

 

  • klient indywidualny (z imienia i nazwiska),
  • grupa klientów,
  • segment klientów.

 

Zalogowani kontrahenci lub osoby przypisane do danej grupy klientów, otrzymają specjalną ofertę na wybrane produkty. Bez telefonów, katalogów czy e-maili. O korzyściach i mechanice tworzenia tego typu promocji w systemie B2B pisaliśmy już na naszym blogu. We wrześniowej aktualizacji targetowane promocje doczekały się rozszerzenia na automatyczne promocje.

 

Promocje automatyczne w systemie AtomStore opierają się na dynamicznej liście. Dynamiczna lista daje możliwość o wiele więcej ciekawszych kombinacji.

 

Czym różni się lista dynamiczna od listy produktów?
Produkty umieszczone w liście dynamicznej mogą być dowolne. Nie są one określone żadną kategorią. Mogą być natomiast zależne od ceny, dostępności czy statusu. Gdy cena produktu zmieni się, produkt automatycznie wypadnie z listy lub wprost przeciwnie - nowo dodany artykuł do sklepu spełniający kryteria dynamicznej listy trafi na nią.

Jak wykorzystać promocje automatyczne w B2B?

Mając wiedzę, czym są listy dynamiczne możemy określić ich przydatność. Oto trzy pomysły na wykorzystanie listy dynamicznej i personalizowanych promocji w bieznesie B2B:

 

1) Produkty komplementarne

Opierając się na historii zakupów klienta, możemy stworzyć listę dynamiczną zawierającą produkty komplementarne, a następnie dodać ją na stronę głównę sklepu. Tuż po zalogowaniu się do systemu kontrahent zobaczy feed z promocyjnymi artykułami.

 

2) Niesprzedające się warianty

Masz warianty produktów, które nie sprzedają się zbyt dobrze? Możesz wygenerować listę dynamiczną, która będzie obejmowała tylko wybrane atrybuty (np. kolor), objąć je promocją i skierować je do szerszego segmentu klientów.

 

3) Lista preorder

Kolejnym pomysłem jest stworzenie specjalnej listy z możliwością złożenia zamówienia preorder ze wyjątkową ofertą cenową. Wygeneruj listę dynamiczną z statusem dostępności “Preorder” i skieruj promocję do najbardziej lojalnej grupy klientów. Możesz stworzyć dedykowaną podstronę (landing page) tej akcji i tam kierować swoich klientów.

 

Personalizowane promocje w B2B to wyjątkowa funkcja, która pozwala bardzo szybko stworzyć specjalne oferty czasowe zarówno dla szerokich, jak i bardzo wąskich grup klientów. Możliwość połączenia ich z dynamicznymi listami jeszcze zwiększa ich funkcjonalność i sprawia, że są jeszcze bardziej elastyczne.

 

Jak stworzyć automatyczną promocję do wybranych osób lub grup klientów?

Dodawanie promocji automatycznej należy rozpocząć od stworzenia listy dynamicznej. Przejdź do Katalog → Dynamiczne listy, a następnie kliknij “Dodaj nową listę”. Gdy lista jest już gotowa, zapisz ją i przejdź do modułu Marketing → Promocje → Automatyczne, aby utworzyć automatyczną promocję. Po prawej stronie znajduje się otwarty formularz do tworzenia ofert.

 

 

Wybierz dynamiczną listę, na którą ma zostać nałożona promocja. Maksymalna ilość promocji oznacza, ile produktów z dynamicznej listy ma obejmować promocja. Jeżeli Twoja lista produktów jest stworzona specjalnie pod tę promocję, pozostaw puste pole.

 

Na końcu wybierz odbiorców promocji. Rubryka Klienci (promocja indywidualna) pozwala na przypisanie promocji do trzech różnych rodzajów kontrahentów. Po pierwsze, możemy skierować promocję do konkretnych kupców (z imienia i nazwiska). Po drugie, do grupy klientów, którą tworzysz sam według własnych kryteriów. W przypadku jeśli wybrany zostanie np. Klient X i Y oraz grupa ABC, promocja zostanie udostępniona zarówno do klientów X i Y, jak i wszystkim z grupy ABC.

 

Segmenty to natomiast dynamiczne grupy klientów, generowane na podstawie takich danych, jak czynność (np. przeglądanie produktów, zakup itp.), miejscowość czy data ostatniej wizyty. System wyszuka kontrahentów którzy spełniają zadane kryterium i udostępni im promocje. Segmenty klientów ustawia się w module Newsletter → Segmenty (filtry klientów).

 

Po zalogowaniu się do systemu B2B, klient będzie widział przypisaną do niego promocję.

 

Chesz dowiedzieć się więcej o systemie B2B od AtomStore?

Możliwość przypisania indywidualnych promocji działa na ten moment tylko w wersji B2B AtomStore. W przyszłości planujemy wdrożenie jej również w wersji B2C dla sklepów internetowych.

 

Jeżeli ta funkcja idealnie odpowiada Twoim potrzebom, a dodatkowo szukasz systemu e-commerce dla B2B, koniecznie zapoznaj się z funkcjonalnościami naszego rozwiązania lub skontaktuj się z nami i umów na darmowy webinar. Wspólnie określimy czy na Twoje potrzeby i problemy może rozwiązać nasz systemy sprzedaży B2B.

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt.
Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • iab